روش های از بین بردن زردی فرش بعد از شستن

علل و دلایل اصلی زرد شدن فرش های دستباف و ماشینی پس از شستشو

امروزه زردی فرش پس از شستن در قالیشویی های مشهد یکی از رایج ترین مشکلات پیش آمده میباشد که قالیشویی آئین خراسان مشهد توانسته با بکارگیری مواد نانو این مشکل را به حداقل برساند. از بین بردن زردی فرش راهکارهایی دارد که در خانه نیز به راحتی قابل انجام است اما سوال این است که چگونه زردی فرش را از بین ببریم؟  در این مقاله قصد داریم تا عوامل زرد شدن فرش  و روش های از بین بردن آن را بیان کنیم. در ادامه با قالیشویی مشهد همراه باشید.

زردی فرش پس از شستن در قالیشویی مشهد
زردی فرش پس از قالیشویی

عوامل زرد شدن فرش پس از شستشو

قبل از برطرف کردن زردی فرش بهتر است با دلایل اتفاق افتادن آن آشنا شویم.

1- عدم غبارگیری قبل از شستشوی فرش

یکی از عوامل مهم زردی فرش پس از شستشو، عدم غبارگیری ناصحیح فرش می­باشد. اگر غبارگیری فرش اتفاق نیفتد، در هنگام شستشو به صورت گلی نمایان می­شود و در صورت نفوذ به فرش پس از شستن فرش، در داخل آن باقی مانده و به صورت زردی آشکار می­شود. به این منظور بهتر است قبل از شستشوی فرش، آن را با جارو سیخی و جاروبرقی به خوبی غبارگیری کنید.

2- عدم آبگیری کامل و باقی ماندن آب در فرش (اصلی ترین دلیل زردی فرش!!!)

اگر پس از شستشوی فرش، زردآب را به صورت کامل تخلیه نکنید، این آب پس از خشک شدن به صورت زردی ریشه و زردی در قسمت های مختلف شکل می­گیرد. برای جلوگیری از آن بهتر است تا حد امکان آب روی فرش را تخلیه کنید.

از بین بردن زردی فرش در قالیشویی آئین خراسان مشهد
باقی ماندن آب روی فرش

3- استفاده از شوینده نامناسب

اگر برای شستشوی فرش از شوینده های اسیدی استفاده کنید، باعث آسیب به بافت فرش و ایجاد لکه های زرد رنگ بر روی فرش می­شود. این شوینده ها رنگ فرش را از بین می­برند.

شما می­توانید مقاله از بین بردن انواع لکه از روی فرش را نیز مطالعه کنید.

4- آویزان کردن فرش خیس

در هنگام آویزان کردن فرش خود دقت نمایید که فرش خیس نباشد. زیرا آب به قسمت های ریشه رفته و پس از خشک شدن فرش باعث زردشدن ریشه فرش می­شود. حال سوال اصلی که پیش می آید این است که چگونه ریشه فرش را سفید کنیم؟ برای جلوگیری از این عامل اجازه دهید آب فرش برود و سپس آن را پهن کنید.

برای مشاهده قیمت قالیشویی در مشهد و اطلاع از نرخنامه رسمی کلیک کنید.

جهت مشاهده مناطق مختلف سرویس دهی قالیشویی در مشهد کلیک کنید.

چگونه زردی فرش را از بین ببریم؟

1- شستشوی دوباره فرش

اگر وقت کافی دارید بهترین راه برای از بین بردن زردی فرش، شستشوی دوباره فرش می­باشد. با این نکته که تمامی نکات قبل را رعایت کنید.

شستشوی صحیح فرش در قالیشویی آئین خراسان مشهد
روش صحیح شستشوی فرش

2- لکه گیری با سرکه و نمک

اگر امکان شستشوی دوباره را ندارید، می­توانید به وسیله لکه­ گیری این کار را انجام دهید. برای انجام این قسمت ابتدا 2 قاشق  سرکه و 2 قاشق چایخوری نمک را در یک و نیم لیوان آب حل کنید. سپس با استفاده از توری یا پارچه تمیز روی ریشه یا قسمت هایی از فرش که زرد شده است بکشید. مهلت دهید تا خشک شود. با این کار باید لکه های زرد فرش از بین رفته باشد.

برای یکدست شدن فرش، بهتر است قسمت های دیگر فرش را نیز بکشید.

3- لکه گیری با محلول آب، جوش شیرین و سرکه

این محلول از محلول قبلی قویتر است. اگر محلول قبلی جوابگوی فرش شما نبود می­توانید از این محلول استفاده کنید. برای تهیه این محلول 2 قاشق غذاخوری سرکه، 2 قاشق مرباخوری جوش شیرین را با یک و نیم لیوان آب حل کرده و مانند مرحله قبل این کار را انجام دهید. منتظر بمانید تا فرش شما خشک شود.  زردی فرش از بین رفته است.

گرفتن زردی فرش با سرکه در قالیشویی آئین خراسان مشهد
گرفتن زردی فرش با سرکه

4- استفاده از محلول آب و وایتکس (موثرترین روش رفع لکه زرد فرش!!!)

یکی از روش های کاربردی و مخصوص قالیشویی آئین خراسان، استفاده از نوعی محلول صنعتی است که مشابه آن را در خانه، می توان درست کرد. برای این کار کافی است، ترکیبی با نسبت دو سوم آب و یک سوم وایتکس، را تهیه کنید و فقط در محل زردی ایجاد شده به مقدار کمی اسپری کنید. برای سهولت کار، با محلول حتما آن را در یک شیشه اسپری بریزید. 15 دقیقه فرش را به همان حالت رها کنید تا محلول، زردی فرش را از بین ببرد. همچنین میتوانید با یک پارچه کمی بعد از اسپری وایتکس روی لکه زرد فرش دستباف و ماشینی، روی زردی بکشید تا کاملا از بین برود.

4- پارچه مرطوب

در صورت کم رنگ بودن لکه های زرد کافی است با یک پارچه مرطوب روی لکه بکشید تا پاک شود.

لکه گیری زردی با پارچه مرطوب در قالیشویی آئین خراسان مشهد
لکه گیری زردی با پارچه مرطوب

جمع بندی نکات مهم جلوگیری از زردشدن فرش

  • برای جلوگیری از زرد شدن فرش پس از شستن، شستشوی اصولی فرش و رعایت کردن تمام نکات آن مهم است. به این منظور همیشه قبل از شستشوی فرش، با دقت فرش خود را غبارگیری کرده و سپس اقدام به شستشوی فرش نمایید.
  • در هنگام شستشوی فرش از مناسب بودن شوینده ی خود اطمینان حاصل نمایید. مطمئن شوید شوینده شما اسیدی نباشد و با فرش شما سازگار باشد تا دچار از بین رفتن رنگ نشوید. شامپوی فرش و پودر دستی گزینه های مناسبی برای شستشو می­باشند.

نکته مهم این است که اگر فرش شما رنگ پس می­دهد، بهتر است این کار را به قالیشویی آئین خراسان مشهد بسپارید تا با خیالی آسوده و بدون کوچک ترین نگرانی، مراحل شستشوی فرش ها به صورت کاملا تخصصی در کارگاه ها انجام پذیرد.

در قالیشویی آئین خراسان، تمام فرش ها به صورت تخصصی غبارگیری شده و با تجهیزات روز دنیا شستشو انجام می شود و تمام نکات در خصوص زردی فرش رعایت می­شود. اگر در مشهد هستید می­توانید در سایت ثبت سفارش آنلاین کنید تا در اسرع وقت، فرش شما مانند روز خرید تمیز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

قالیشویی آئین خراسان مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

.

قالیشویی آئین خراسان سالهاست که بعنوان بهترین قالیشویی مشهد توانسته خدمات رسانی به تمامی همشهریان و شرکت ها و ارگان هایی چون بانک ملی, بانک ملت و …. را انجام دهد و رضایت مشتریان خود را سالها داشته باشد.

شماره تماس قالیشویی آئین خراسان

تماس با ما

.

555 666 051-38

333 666 051-38

4 496 496 0915

مطالب برگزیده قالیشویی آئین خراسان مشهد

مطالب برگزیده

قالیشویی آئین خراسان مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

.

قالیشویی آئین خراسان سالهاست که بعنوان بهترین قالیشویی مشهد توانسته خدمات رسانی به تمامی همشهریان و شرکت ها و ارگان هایی چون بانک ملی, بانک ملت و …. را انجام دهد و رضایت مشتریان خود را سالها داشته باشد.

شماره تماس قالیشویی آئین خراسان

تماس با ما

.

333 666 051-38

555 666 051-38

4 496 496 0915

مطالب برگزیده قالیشویی آئین خراسان مشهد

مطالب برگزیده قالیشویی

expand_less