شستشوی مبلمان خانه

شستشوی مبلمان باعث جلوه دادن به محیط منزل و افزایش طول عمر کالا می شود.جنس پارچه مبل و مدل مبل در شستشوی فرش بسیار مهم است. نکات بسیار زیاد و حائز اهمیتی در شستشوی مبل ها وجود دارد که باید بسیار به آنها توجه کرد چراکه عدم توجه کافی به آنها میتواند باعث بوجود آمدن هزینه های سنگین و خسارات جبران ناپذیر در مبل های شما شود. در ادامه این مقاله  قصد داریم تا روش های مطمئن و استاندارد شستشوی مبلمان در منزل را به شما عزیزان که حاصل تجربیات چندین ساله ی قالیشویی آئین خراسان، بهترین قالیشویی مشهد میباشد را ارائه کنیم که میتواند بسیار کارساز و کمک کننده در طول دوره حفظ مبل ها شود.

شستشوی مبل در خانه چگونه است؟

شستن مبلمان منزل یکی از مهم ترین کارهایی است که باید به طور پیوسته و دائم صورت گیرد. مبل ها تأثیر چشمگیری در زیبایی منزل دارند. گردوغبار، ذرات نان و خوراکی هایی که مابین گوشه ها و شیارهای مبل جمع شده ، لکه های نوشیدنی و سایر لکه ها و آلودگی ها سبب می شوند ,مبل ظاهری بهم ریخته و کثیف به خود بگیرد.

شستشوی مبل در منزل
روش های شستن مبل در منزل

بسیاری از افراد نظافت مبل ,مخصوصا شستشوی مبل پارچه ای را یکی از دشوار ترین قسمت های نظافت منزل می دانند. البته تمیز کردن مبل پارچه ای هم کار ساده و راحتی نیست که هرکسی انجام دهد! اگر این کار را به صورت درستی انجام ندهید، علاوه بر کثیف تر کردن آن، امکان آسیب به پارچه ی مبل نیز فراهم میشود. بااین وجود، راهکارها و شیوه های استانداردی برای شستن مبل پارچه ای وجود دارد که به شما کمک زیادی می کند تا بدون استرس و با خیالی آسوده به نظافت آن ها بپردازید. پس قبل از اینکه یک پارچه و مقداری شوینده بردارید و عجولانه به سمت مبلمان هایتان بروید، خواهشمندیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

روش های شستشوی مبلمان

سه روش برای شستشوی مبل استفاده می شود :

  1. استفاده از بخارشوی : شما می توانید با این روش، پارچه مبل هایتان را کاملا تمیز و ضدعفونی کنید.
  2. استفاده از محلول آب ولرم و شامپو : پس از آماده کردن این محلول باید ابر یا اسفنج بزرگی را با آن آغشته کنید و روکش مبل ها را با این ابر کف آلود پاک کنید. سپس ابر خیس دیگری را روی پارچه مبل بکشید تا کف روی پارچه پاک بشود.

در همه ی روش های شستشوی مبلمان باید دقت داشته باشید تا چوب مبل ها خیس نشود! چوب در اثر رطوبت به سرعت پوسته پوسته و سفید می شود و با گذشت زمان ترک می خورد و می شکند.

  1. سپردن شستشوی مبل ها به متخصص  :بعد از شستشوی مبلمان, سعی کنید آنها را با یک سشوار خشک کنید تا پارچه ها چروک نشود و به مرور زمان از بین نرود.

مراحل قبل از شستشوی مبل

  1. همه جای مبل را جارو بکشید. قبل از هرکاری بهتر است مبل را از هر ذره کوچک و بزرگی پاک کنیم پس آن را خوب جاروبکشید. روی کوسن ها، لای درز ها و زیر تشک اصلی فراموش نشود.
  2. با استفاده از یک برس زبر ,گرد و غبار جمع شده یا کثیفی های چسبیده را جدا کنید و بعد از آن دوباره جارو بکشید.

توجه: برس خودش زبر هست آن را به قدری محکم نکشید که پارچه مبل آسیب ببیند.

  1. برای از بین بردن پرز و موهایی که جاروبرقی نمی تواند بیرون بکشد, از یک غلتک استفاده کنید. آن را همه جای مبل بکشید تا مطمئن شوید هیچ مویی باقی نماند.
  2. همه سطوح دیگر مبل مانند دسته و پایه های فلزی و چوبی را با یک دستمال آغشته به پاک کننده سطوح تمیز کنید. این حرکت نسبت اسپری کردن مستقیم پاک کننده روی مبل بهتر است؛ چون از نفوذ مایع به داخل بافت مبل جلوگیری می کند.
  3. حتما قبل از شروع فرایند شستشو, نوع پارچه را تشخیص دهید. بدین منظور برچسب توضیحات مبل که مشخصات مبل و همچنین اینکه هرقسمت آن از چه جنسی ساخته شده و با چه موادی قابل شستشو است را پیدا کنید.

“W”  به معنای استفاده از یک ماده شوینده بر اساس آب یا بخار خالی است.

“WS”  به این مفهوم میباشد که شما می توانید از مواد شوینده با پایه ی آب یا مواد شوینده خشک استفاده کنید.

“S”  به معنای استفاده از مواد شوینده خشک است.

“O”  به معنی مواد ارگانیک است و باید با آب سرد شسته شود.

“X”  به معنی صرفا برس زبر خیس خالی و یا استفاده از یک سرویس حرفه ای و تخصصی از بیرون برای شامپوکردن است.

شستشوی مبل مخمل در منزل

مبل مخمل به دلیل جنس خاص از سایر پارچه های معمولی آسیب پذیر تر است. راه های زیادی برای تمیز کردن و شستن مبل مخمل وجود دارد اما بهترین روشی که برای شستشوی مبل مخمل در منزل کاربرد دارد استفاده از شامپو فرش یا شامپوی مبل است. شما می توانید مراحل زیر را برای شستشو در خانه به ترتیب انجام دهید.

شستشوی مبلمان مخمل در منزل قالیشویی آئین خراسان مشهد
شستشوی مبلمان در منزل

 

  1. .مرحله قبل از شستشو:حتما مانند توضیحات بالا، مبل را به خوبی جارو بکشید.
  2. از آنجایی که پارچه مخمل حساس است شستشو و تمیز کردن را به آرامی و با شی غیر سخت انجام دهید
  3. ابتدا یک یا دوقطره شامپو فرش پشت مبل خود تست کنید که از عدم آسیب شامپو به مبل مخمل خود مطمئن شوید.اگر مشکلی نبود می توانید مبل خود را بشویید
  4. با یک پارچه بسیار نرم محلولی از آب و شامپوی مبل را مخلوط کنید و آن را روی لکه خشک شده یا قسمت مورد نظر بکشید.
  5. حال قسمت مرطوب را با سشوار یا پنکه و یا هوای آزاد خشک کنید این عمل باعث از بین رفتن لکه می شود

روش شستشوی پارچه مبل با مواد شوینده بر پایه آب و بخارشوی

  1. . نرم کننده هایی در بازار وجود دارند که برای حفاظت از پارچه قبل از شروع مصرف شوینده میباشد. این نرم کننده را تهیه کنید و به قسمتی ازمبل که میخواهید آن را بشویید, اسپری کنید.

توجه: حتما قبل از اینکه مبل را کاملا اسپری کنید,نرم کننده را در نقطه ای کوچک از مبل امتحان کنید تا اطمینان حاصل شود که آسیبی به مبلتان نمی رساند!

  1. ماده شوینده موردنظر را با آب ترکیب کنید. نسبت آن ها بهم باید نصف نصف باشد.(مثلا سه لیوان آب و سه لیوان هم شوینده)
  2. پس از تهیه مواد شوینده متناسب با نوع پارچه، آن را بر یک قسمت کوچک از مبل تست کنید. محلول را به پارچه بزنید و ده دقیقه منتظر بمانید. حالا با یک پارچه روی آن بکشید؛ اگر هیچگونه تغییر رنگ یا آسیبی را در پارچه مبل ندیدید, میتوان گفت که پاک کننده ها بی خطر میباشند. حالا میتوانید به مرحله بعدی بروید.

طرز شستن مبل با بخارشوی

شستشوی مبل با بخارشو
شستشو میل با بخارشو

4. یک جاروی بخارشوی فراهم کنید. بخارشوها انواع بسیار مختلفی دارند که مراحل استفاده از آن بدین شکل میباشد :

  • مخزن مایع بخارشو را جدا کنید.
  • محلول آماده را درون آن بریزید.
  • درب آن را سفت کنید.
  • سر جارو را به طور پیوسته روی پارچه بکشید.

 

  1. مخزن بخارشوی را این دفعه فقط از آب پر کنید و دوباره روی مبل بکشید تا شوینده های باقی مانده از روی آن پاک شود.

نکته: اگر قسمتی از مبل بود که احساس کردید به میزان بیشتری از محلول نیاز دارد, میتوانید روی آن بیشتر محلول را بریزید اما دقت داشته باشید که محلول نباید روی هیچ قسمتی از مبل برای مدت طولانی باقی بماند زیرا ممکن است منجر به تغییر رنگ دائمی آن شود!

  1. در نهایت مبل را در هوا آزاد بگذارید تا به مرور خشک شود

مراحل خشک کردن مبل

  1. استفاده از حلال خشک کننده: این ها مواد مایعی هستند که روی مبل اسپری شده و شوینده ها را در خود حل می کنند و می زدایند.
  2. در و پنجره های خانه را باز کنید . هیچ چیز به اندازه هوای تازه ومطبوع به خشک شدن مبل کمک نمی کند.
  3. پس از خشک شدن کامل مبل, یک دستمال خشک روی آن بکشید و دقت کنید که لکه ای باقی مانده است یا نه. اگر باقی مانده بود می توانید برای آن قسمت از شوینده بیشتری دوباره استفاده کنید.

برای مشاهده قیمت قالیشویی در مشهد و اطلاع از نرخنامه رسمی کلیک کنید.

جهت مشاهده مناطق مختلف سرویس دهی قالیشویی در مشهد کلیک کنید.

مواد شوینده مناسب برای مبل های چرمی

مواد شوینده شیمیایی با گذشت زمان,  چرم را از بین می برند و به پوست نیز آسیب می رسانند به همین خاطر به شما توصیه میکنیم تا از مواد طبیعی که در ادامه معرفی می کنیم استفاده کنید و به انتخاب خود یکی از این محلول ها را هرچند وقت یک بار به آرامی روی مبلمان با دستمال بکشید.

  1. ترکیب آب و سرکه سفید
  2. روغن سویا
  3. پارچه خشک و سپس پارچه خیس به تنهایی

نحوه تمیز کردن مبل چرم

برای برق انداختن مبل چرم لازم است تا اقدامات زیر را انجام دهید.

شستشوی مبل چرم
شستشوی مبل چرم
  • در شروع کار, آشغال های روی مبل و پشت کوسن ها را با جاروبرقی جمع کنید. اگر از برس استفاده می کنید، مراقب باشید تا جنس آن به گونه ای نباشد که به روکش چرمی شما آسیب برساند.
  • پس از آن, یک دستمال نرم بردارید و گرد و خاک روی مبل را پاک کنید.
  • اگر لکه ای روی مبل ایجاد شود، بهتر است بلافاصله اقدام به تمیز کردن آن بکنید و نگذارید تا لکه روی آن ماندگار شود. می توانید از مخلوط  آب و سرکه و یک روغن مانند روغن سویا یا زیتون برای تمیز کردن مبل چرمی استفاده کنید.
  • دستمال را به محلول آغشته کنید و مبل را با دقت و ملایمت کاملا تمیز کنید. در انتها با دستمالی نرم, آن را خشک کنید.

تمیز و براق کردن مبل چرم سفید

شستن مبل چرم سفید
شستشوی چرم سفید
  • برای تمیز کردن مبل چرم سفید می توان از آب لیمو و عصاره تارتار استفاده کرد و آن را با ملایمت بر روی چرم سفید بکشید تا لکه های سیاه آن پاک شود.
  • برای براق کردن مبل می توانید از واکس مخصوص مبل چرم استفاده کنید. البته اگر چرم شما مصنوعی است بهتر است  از واکس مبل چرم مصنوعی استفاده کنید. واکس میتواند از ترک خوردن زودهنگام چرم مبلمان نیز جلوگیری کند.

نحوه تمیز کردن لکه از مبل چرمی

گاهی اوقات برای پاک کردن لکه هایی که روی مبل می افتد مانند جوهر خودکار یا رنگ مو , نمی دانیم دقیقا از چه محلولی باید استفاده کنیم؟ برای تمیز کردن لکه خودکار از  روی چرم می توانید از لکه برهایی مثل پد لاک پاک کن، عطر، اسپری مو، الکل و … استفاده کنید

مراقب باشید که برای پاک کردن رنگ مو از حلال های قوی مانند آمونیاک استفاده نکنید! چون این حلال ها می توانند منجر به ازبین رفتن رنگ چرم بشوند. در صورت ریختن هرگونه رنگ و لوازم آرایش روی مبل چرم, از محلول های مخصوص پاک کردن لکه از مبل چرمی استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه به راحتی در خانه خودمان به شستشوی مبل هایمان از هرجنسی که هستند  بپردازیم با این حالت که کمترین آسیب ممکنه به مبل وارد شود. قبل از شروع شستشوی مبل چه کارهایی باید انجام دهیم؟ از چه موادی استفاده کنیم و چگونه مبل را بعد از تمام شدن کار خشک کنیم.

اگر امکان شستشو به صورت حرفه ای را ندارید، قالیشویی آئین خراسان مشهد با کادر متخصص در مشهد، شستشوی مبلمان را بصورت کاملا ضمانت شده و حرفه ای در منزل شما انجام می دهد. شما می توانید سفارش مبل های خود را در قسمت ثبت سفارش آنلاین ارسال نمایید و یا با شماره های ما تماس بگیرید.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

قالیشویی آئین خراسان مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

.

قالیشویی آئین خراسان سالهاست که بعنوان بهترین قالیشویی مشهد توانسته خدمات رسانی به تمامی همشهریان و شرکت ها و ارگان هایی چون بانک ملی, بانک ملت و …. را انجام دهد و رضایت مشتریان خود را سالها داشته باشد.

شماره تماس قالیشویی آئین خراسان

تماس با ما

.

555 666 051-38

333 666 051-38

4 496 496 0915

مطالب برگزیده قالیشویی آئین خراسان مشهد

مطالب برگزیده

قالیشویی آئین خراسان مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

.

قالیشویی آئین خراسان سالهاست که بعنوان بهترین قالیشویی مشهد توانسته خدمات رسانی به تمامی همشهریان و شرکت ها و ارگان هایی چون بانک ملی, بانک ملت و …. را انجام دهد و رضایت مشتریان خود را سالها داشته باشد.

شماره تماس قالیشویی آئین خراسان

تماس با ما

.

333 666 051-38

555 666 051-38

4 496 496 0915

مطالب برگزیده قالیشویی آئین خراسان مشهد

مطالب برگزیده قالیشویی

expand_less