بهترین روش شستشوی فرش چیست؟

بهترین روش شستشوی فرش ها در بین قالیشویی های مشهد

بهترین روش تمیز کردن فرش ها معمولا بخارشویی آنها میباشد که بیش از 90 درصد آلودگی و باکتری ها را از روی فرش پاک می کند. خشک شویی فرش ها همچنین برای اطمینان از آماده شدن فرش ها برای تردد در سریع ترین زمان ممکن موثر است. برای اطمینان از اینکه فرش‌ها و موکت‌های خانه‌تان را در شرایط خوبی نگه می‌دارید و به بهترین شکل ظاهر می‌شوند، به چند تفاوت مهم بین روش‌های تمیز کردن فرش و همچنین نکاتی برای تمیز نگه داشتن کف‌ها تا حد امکان توجه کنید. در این مقاله تلاش داریم تا تجربیات قالیشویی آئین خراسان که معتبرترین برند قالیشویی مشهد در شستشوی فرش در مشهد میباشد را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

قالیشویی آئین خراسان مشهد
تازگی بافت فرش بعد از بخارشویی

تمیز کردن فرش با بخارشویی 

از آب گرمی استفاده می شود که روی الیاف فرش با فشار بالا اعمال می شود. آب داغ و فشار هر دو باعث از بین رفتن خاک غلیظ، گل، گرد و غبار و سایر زباله های فرش می شوند و به راحتی قابل استخراج هستند. بخار همچنین الیاف فرش مات‌شده را «پف‌کرده» می‌کند تا فرش خانه شما تازه‌تر به نظر برسد و زیر پا نرم‌تر به نظر برسد.

شامپو فرش

از مواد شوینده مخصوص استفاده می شود که با آب زیاد استفاده می شود، درست مانند شامپو کردن موهایتان! برس های چرخان ممکن است شامپو را روی فرش بمالند و به از بین بردن کثیفی و زباله کمک کنند. از آب تمیز برای استخراج شامپو استفاده می شود، تا زمانی که فرش ها تمیز و بدون باقی مانده باشند.

خشک شویی فرش

از پودر مخصوص شوینده یا مواد شیمیایی مشابه استفاده می شود که با مقدار کمی آب اعمال می شود. یک برس چرخان پودر را به داخل الیاف فشار می دهد و یک ابزار ویژه استخراج، مواد شوینده را به همراه کثیفی و زباله های به دام افتاده پاک می کند.

کف شویی فرش اغلب برای فرش های به خصوص کثیف استفاده می شود. یک فوم مخصوص روی فرش اعمال می شود و سپس شروع به حباب زدن و انبساط می کند. این فوم در حال گسترش، کثیفی و زباله را به دام می اندازد و آن را به سطح فرش می آورد. سپس استخراج با بخار، کف و کثیفی های به دام افتاده را از بین می برد.

روشویی در قالیشویی آئین خراسان مشهد
روشویی فرش با تمیزکننده

بهترین روش شستشوی فرش چیست؟

هیچ «بهترین روش قالیشویی» که مناسب همه انواع فرش باشد و انواع کثیفی ها و لکه ها را برطرف کند وجود ندارد و همه روش های قالیشویی مزایا و معایبی دارند. چند مزایا و معایب رایج‌ترین روش‌های شستشوی فرش را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب مناسبی برای خانه خود انتخاب کنید.

برای مشاهده قیمت قالیشویی در مشهد و اطلاع از نرخنامه رسمی کلیک کنید.

جهت مشاهده مناطق مختلف سرویس دهی قالیشویی در مشهد کلیک کنید.

بخارشویی فرش

برای کسانی که آلرژی یا حساسیت به مواد شوینده و شامپو دارند، انتخابی عالی است. بخار همچنین باکتری‌ها، میکروب‌ها، کپک‌ها، کپک‌ها و سایر محرک‌ها را از بین می‌برد، یکی دیگر از مزایای آن برای کسانی که سینوس‌های حساس دارند! با این حال، حذف تمام آثار آب پس از بخارشوی فرش چالش برانگیز است، بنابراین فرش ممکن است تا چند ساعت پس از تمیز کردن برای تردد با پای پیاده آماده نباشد.

بخارشویی فرش ها در قالیشویی آئین خراسان مشهد
بخارشویی تخصصی فرش ها در قالیشویی

شامپو کردن فرش

برای از بین بردن لکه های سرسخت موثر است اما نیاز به استخراج کامل و مناسب دارد. باقی مانده مواد شوینده چسبنده پس از شامپو کردن، گرد و غبار و کثیفی بیشتری را در امتداد سطح فرش به دام می اندازد و می بندد، به طوری که فرش خانه ممکن است خیلی زود پس از شامپو کثیف به نظر برسد.

خشک شویی فرش

برای ادارات و خانه های شلوغ با خانواده هایی که نمی توانند منتظر خشک شدن فرش باشند ترجیح داده می شود! با این حال، شوینده‌ها و مواد شیمیایی مورد استفاده برای خشکشویی فرش‌ها می‌توانند تا حدودی تند باشند، بنابراین تهویه مناسب حیاتی است، و این روش شستشوی فرش از نظر قالیشویی آئین خراسان مشهد ممکن است برای کسانی که آلرژی یا مشکلات تنفسی دارند انتخاب نامناسبی باشد.

روشویی فرش ها

فقط کثیفی های سطحی را از روی فرش پاک می کند، این یک نقطه ضعف برای کف هایی است که نیاز به تمیز کردن عمیق دارند. مزیت روشویی این است که این روش سریع و مقرون به صرفه است. اگر فرش‌های شما به‌خصوص کثیف یا مات‌شده نیستند و اگر به تمیز کردن فرش سبک به‌صورت ثابت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه نیاز دارید، این روش بسیار توصیه میشود.

کف شویی در قالیشویی آئین خراسان مشهد
کف شویی فرش با مواد شوینده

اشتباهات تمیز کردن فرش که باید از آنها اجتناب کنید

برای اطمینان از تمیز کردن کامل فرش‌های خانه و در عین حال ایمن، حتما با یک شرکت قالیشویی معتبر و خوب چون قالیشویی آئین خراسان مشهد تماس بگیرید! متخصصین قالیشویی آئین خراسان ابزار و تخصص مورد نیاز برای ازبین بردن لکه های فرش و کثیفی های روی زمین را بدون آسیب رساندن به الیاف فرش دارند. با این حال، اگر تصمیم دارید فرش های خانه خود را به تنهایی تمیز کنید، به برخی از اشتباهات رایج در تمیز کردن فرش توجه داشته باشید تا از آنها اجتناب کنید:

  1. هنگام برس زدن یا شستشوی فرش از فشار زیاد خودداری کنید. فشار دادن یک برس چرخان به داخل الیاف فرش می تواند آن الیاف را شل کند تا فرش نخی یا کدر به نظر برسد.
  2. تمام آثار شامپو، مواد شوینده، فوم و مواد شیمیایی تمیزکننده فرش را به طور کامل استخراج کنید. همانطور که گفته شد، مواد شوینده باقیمانده چسبناک هستند و کثیفی را در برابر الیاف فرش به دام می اندازند و قفل می کنند، بنابراین صرف زمان لازم برای حذف صحیح مواد شوینده فرش ضروری است.
  3. با هر بار استفاده از بخار یا چوب استخراج از آب شیرین استفاده کنید و در تمیز کردن فرش عجله نکنید. اجازه دهید بخار به الیاف فرش نفوذ کند و اطمینان حاصل کنید که به پاک کردن کثیفی ها و مواد شوینده تا زمانی که آب داخل مخزن شفاف شود ادامه دهید.
  4. از راه رفتن روی فرش های مرطوب خودداری کنید زیرا این کار می تواند الیاف فرش را خرد کند و فرش را صاف و فرسوده نشان دهد.
  5. نیاز به تهویه زیاد در طول و بعد از شامپو کردن یا تمیز کردن با بخار آب را نادیده نگیرید تا به خشک شدن کامل فرش و لایه زیرین آن کمک کند. تهویه اضافی خطر ایجاد کپک و کپک را به دلیل رطوبت محبوس شده در زیر فرش خانه شما کاهش می دهد. پنجره ها را باز کنید و برای از بین بردن رطوبت اضافی، پنکه و رطوبت گیر را به همراه داشته باشید.

 

هنگام برنامه ریزی یک قالیشویی حرفه ای برای خانه، ممکن است کاشی کف و سایر سطوح را نیز تمیز کنید. یک تمیز کردن حرفه ای از تمیز کردن روزمره دقیق تر است و خاک، گل و لای و سایر باقیمانده های روی زمین را پاک می کند. برای تمیز کردن روزانه بین بازدیدهای حرفه ای، به نکاتی در مورد نحوه تمیز کردن کاشی و سایر سطوح معمول کفپوش توجه کنید:

  • از مواد ساینده خشن روی کاشی و سرامیک خودداری کنید، زیرا این کار باعث ایجاد حکاکی و آسیب های دیگر می شود. از یک پاک کننده همه منظوره استفاده کنید و با یک شوینده تازه کاملاً بشویید و سپس کف را خشک کنید تا از به دام افتادن کثیفی و زباله بیشتر در امتداد سطح آن جلوگیری کنید.
  • کاشی های کف سنگی و تخته سنگی بهتر است با دستگاه مخصوص صاف کردن یا صیقل دادن کف تمیز شوند. کف های سنگی نیز برای جلوگیری از کثیفی و گل و لای نیاز به جداسازی و آب بندی مجدد دارند.
  • هرگز از آب داغ یا حلال ها روی کفپوش مشمع کف اتاق استفاده نکنید، زیرا بسیاری از این محلول ها به پوشش های مورد استفاده برای آب بندی مشمع کف اتاق آسیب می رسانند. از پاک کننده مخصوص کاشی مشمع کف اتاق استفاده کنید و مطمئن شوید که آب مورد استفاده در حین تمیز کردن خنک یا ولرم است و هرگز داغ نیست.
  • کاشی مرمر متخلخل است اما برای حفظ درخشش کلی خود نیاز به صاف کردن دارد. از نرم کننده پارچه رقیق شده در آب برای تمیز کردن و صیقل دادن کف های مرمری خود استفاده کنید و مطمئن شوید که در صورت لزوم آن تخته های سنگی را دوباره مهر و موم کنید.

نکات ساده برای تمیز نگه داشتن فرش

شامپوی معمولی فرش بهترین گزینه برای تمیز و بکر نگه داشتن فرش خانه است، اما به چند نکته کاربردی و در عین حال ساده برای اطمینان از اینکه کف خانه شما در بهترین شرایط خود بین تمیز کردن حرفه ای است، توجه کنید:

  • ناخن ها و چنگال های حیوان خانگی خود را کوتاه کنید، نه فقط برای کاهش میزان کثیفی که ممکن است روی فرش ردیابی کنند، بلکه برای جلوگیری از کشیدن نخ ها و الیاف فرش. نخ‌های شل شده اجازه می‌دهند کثیفی‌ها و زباله‌های بیشتری به دام بیفتند، بنابراین ناخن‌های کوتاه‌شده می‌توانند باعث تمیزتر شدن فرش‌های داخلی شوند!
  • روی یک فیلتر هوا یا تصفیه کننده هوا برای کل خانه یا حداقل برای اتاق هایی که بیشتر استفاده می کنید سرمایه گذاری کنید. یک دستگاه تصفیه هوا گرد و غبار و کثیفی موجود در هوا را به دام می اندازد و قفل می کند تا این زباله ها نتوانند روی فرش ته نشین شوند و به طور کلی کف های شما را تمیزتر نگه می دارند.
  • پنجره ها و درهای خانه خود را بررسی کنید. اگر توری آن صفحه‌ها بسیار پهن و دارای دهانه‌های بزرگ است، روی صفحه‌هایی با توری کوچک‌تر سرمایه‌گذاری کنید تا گرد و غبار موجود در هوا و سایر زباله‌ها را از خانه دور نگه دارید.
  • سطوح بیرونی خانه خود را به طور منظم با جارو برقی بشویید. خاک، گرد و غبار و سایر زباله های بیرون از خانه در نهایت می توانند در هوا منتقل شوند و راه خود را در داخل خانه باز کنند و روی فرش ها و سایر مواد کف پوش بنشینند.
  • جاروبرقی فرش در قالیشویی آئین خراسان مشهد
    جاروبرقی فرش در خانه

    فیلتر کوره را حداقل هر سال، اگر نه بیشتر در طول سال، عوض کنید، و کانال های خانه را نیز به صورت حرفه ای تمیز کنید. خاک و گرد و غبار در مجرای خانه می نشیند و سپس روی فرش دمیده می شود، و فیلتر قدیمی و گرفتگی کوره آنچنان گرد و غبار و زباله های موجود در هوا را به دام نمی اندازد و همچنین به آن اجازه می دهد روی طبقات بنشیند.

هرگز تصور نکنید که جاروبرقی منظم به نوعی به فرش ها آسیب می رساند، زیرا جاروبرقی روزانه کثیفی و گرد و غبار را که در غیر این صورت الیاف را می پوشاند و باعث ساییدگی و پارگی زیاد فرش می شود، از بین می برد. روی یک جاروبرقی قدرتمند سرمایه گذاری کنید و هر روز از آن استفاده کنید تا فرش ها در بین تمیز کردن حرفه ای به بهترین شکل ظاهر شوند.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

قالیشویی آئین خراسان مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

.

قالیشویی آئین خراسان سالهاست که بعنوان بهترین قالیشویی مشهد توانسته خدمات رسانی به تمامی همشهریان و شرکت ها و ارگان هایی چون بانک ملی, بانک ملت و …. را انجام دهد و رضایت مشتریان خود را سالها داشته باشد.

شماره تماس قالیشویی آئین خراسان

تماس با ما

.

555 666 051-38

333 666 051-38

4 496 496 0915

مطالب برگزیده قالیشویی آئین خراسان مشهد

مطالب برگزیده

قالیشویی آئین خراسان مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

.

قالیشویی آئین خراسان سالهاست که بعنوان بهترین قالیشویی مشهد توانسته خدمات رسانی به تمامی همشهریان و شرکت ها و ارگان هایی چون بانک ملی, بانک ملت و …. را انجام دهد و رضایت مشتریان خود را سالها داشته باشد.

شماره تماس قالیشویی آئین خراسان

تماس با ما

.

333 666 051-38

555 666 051-38

4 496 496 0915

مطالب برگزیده قالیشویی آئین خراسان مشهد

مطالب برگزیده قالیشویی

expand_less